Followers

Thursday, January 14, 2010

Anugerah Sebuah Kehidupan

Hadirnya dia dalam hidupku adalah satu anugerah yang tiada ternilai. Hadirnya adalah wasilah untuk aku merandai hidup ini dengan makna yang sebenar. Dia umpama lantera yang tidak pernah jemu menebarkan cahaya ke segenap ruang hidupku, lantas aku bisa terus mengatur katih mendepani segala cabaran dan dugaan hidup ini.


Dan, hanya ucap syukur yang bisa kulafazkan sebagai tanda sanjungku di atas anugerah yang telah Allah swt tentukan untukku dalam hidup yang serba fana ini. Semoga kesyukuran itu bisa memanifestasikan segala rasa yang ada di hati ini di sisi Allah swt.


Banyak cara untuk aku menemukan diri sendiri dan keperibadian sebenar sebagai seorang muslim, wanita, anak, isteri jua ibu. Berani mencari kelebihan dan kekurangan diri. Mengubah apa yang kurang kepada keyakinan. Dia banyak membantuku menyingkap siapa diri ini. Kami saling membantu mencari harga diri masing-masing.


Dunia kami yang berliku panjang, tiada puisi selayaknya yang mampu menggambarkan segalanya secara tepat. Tiada akal yang dapat melukiskan segalanya secara terang nyata.


Sungguh, aku tidak tahu dari mana mulanya cinta sebesar ini. Sedar-sedar sahaja, aku seperti sudah berada di syurga dunia....


[Bidadari Dari Timur - Memoir Isteri Seorang Pejuang]
Tuan Sabariah Tuan Ishak & Ili Sarah Annual Bakri


No comments:

Post a Comment