Followers

Saturday, May 5, 2018

Aktiviti Cuti Hujung Minggu : Labelling!!!


Cuti hujung minggu lepas aku cuba manfaatkan dengan aktiviti menyediakan label untuk bekas-bekas makanan di dapur, seronok pula rasanya  bila dibuat bersungguh-sunggah dan ikhlas, dapat disiapkan dalam tempoh masa , tau-tau dah siap! Hihihihihi!

                         
Balang kaca yang cute ni adalah pemberian dari anakanda  Sal Sabila yang dibeli dari Ikea, aku dah tau nak  isikan apa dalamnya iaitu rempah ratus !!


Bekas yang asal, dah lama pakai bekas tupperware ni sejak mula-mula kerja dulu hehehe!
Sekarang boleh bertukar baru dah!



Aku lihat bila letak label pada penutup bulatnya, ia nampak lebih elegant !!







Glass jar yang lebih besar aku isikan dengan rencah perisa  lain seperti garam, asam dan sebagainya



Kalau surf kat Pinterest memang macam-macam printable free untuk labelling, cuma print je dan tampal tapi aku lebih suka print design je dan taip sendiri perkataan , mengikut barang yang ada di dapur sendiri, class gitew!!



Sejak umur dah tak berapa nak muda ni, kerja menggunting lama-lama boleh beri effect sakit pinggang jugakla hihihihi!!!!


Ok! Dah siap tampal!!!




Ammah!!! Cun nya mak ai !!




Design untuk bekas minuman aku pilih yang ni, nampak macam lebih meriah dan segar !!!





Tupperware 6 biji ni hadiah pemberian dari kawan cikgu sekolah lama dulu, sengaja aku guna dan manfaatkan sebaiknya supaya beliau dapat menikmati pahala berterusan!! Hehe!! So, jangan kata aku tak payung beb!!!



Bekas yang besar macam ni elok je terisi tea, coffee, susu dan gula  pun dah siap dilabel juga!!!




Taraaaaaa!!!!!
Dah siap semuanya! Alhamdulillah!!
















No comments:

Post a Comment